Pages

Thursday, February 17, 2011

siri bercakap dgn diri sendiri 2



Salam....

aku nk ckp psl pe ek....owh ye, psl facebook
aku mls nk cite psl sejarah dan siapa pengasas FB tu
coz aku rasa korang taw semua tu lebih dr sejarah Melaka. kan?heHEHehehE
gurau kasar skit =p

okeh, pe yg aku nk tekankan adalah siapa kita dan bagaimana kita gun FB tu
aku rasa dh berjuta rkyt Malaya ada FB

cuma lately, aku byk bc pasal bahana FB ni
yg kebangkitan rakyat kt Tunisia dan Mesir pn akibat FB dan Twitter
penyampaian maklumat berlaku tanpa sempadan
org leh akses kpd maklumat bila2 masa je
sbb tu pd permulaan kebangkitan rakyat Mesir
kerajaan Mesir stop khidmat internet sekejap

ni cuma pendapat aku je la
FB@ Twitter@pape yg berkaitan xsalah
xsalah nk guna
xsalah nk daftar
xsalah nk join
tp yg salah bila ia disalahgunakan
(berapa byk perkataan 'salah' daaaa)

kita yg guna ni kena pndai2 la
aku tgk ok je org berdakwah kt FB
malah itu lebih baik (dakwah islam la)
cuma kita kena ada ilmu utk mengetahui sesuatu perkara
dan sumber ilmu tu luas
so semua bergantung pada kita...kan?

ada org guna FB tuk berniaga
tuk luah perasaan
tuk cari kenalan lama
tuk knl kwn2 baru
dan mcm2 lg la
cuma kita yg dikurniakan otak dan akal
kena pandai menilai mana yg baik
dan mana yg buruk

sng kata mcm ni la
korang diberi 1 kertas kosong
then terpulang pada korang nk lukis
atau nk tulis pape
tp korang kena bertanggungjawab
dan mengaku bahawa
itu hasil yg korang buat.

berani buat
berani tanggung
la kan?

p/s: jom join aku tgk Barcalona vs Arsenal jp lg. heeeeeeeeeee

No comments:

Post a Comment