Pages

Sunday, February 27, 2011

cari pasal

video

bdk ni mmg sentul la...mmg cari nahas. Ada ke try taser kt diri sendiri...aduyaiiiiii

diari si isteri vs si suami

Diari isteri;

Setelah cuti hari minggu, hari ni kena kerja. Mmg pnt...tp itu bkn masalah bg aku. Setelah bergelar isteri dan bekerjaya, penat sudah biasa..coz kehadiran suami dlm hidup aku sgt bermakna. Aku sgt knl siapa suamiku dan aku sgt mencintainya sepenuh hati ku

Tetapi hari ini aku rasa len mcm je ngan perangai suamiku..bila aku ingin berbual dgn dia, dia mcm buat endah tak endah je...bila aku bertanya, dia hanya jawab sepatah je..jarang benar dia berkelakuan sedemikian kerana bg aku, dialah insan yg terbaik dan sgt penyabar orangnya.

Setelah pulang dr opis td, aku bertanya kpd suamiku, hendak aku masakkan pe tuk mkn mlm kami. Tp dia hanya menjawab hndk mkn kt luar sahaja..tu pn setelah aku bertanya byk kali..aku hanya mengikut kehendak suamiku...

Dalam perjalanan ke tmpt mkn, dia hnya diam seribu bahasa...aku bertanya adakah aku ada melakukan kesilapan tanpa aku sedari, tp dia nya menjawab 'tidak'. Aku berkata lg 'sy sgt cintakan abg'..dan dia hanya menjawab 'hmmmm'....

Kami mkn mlm tanpa berkata apa2..tidak mcm biasa..tiada gurau senda antara kami..aku sgt risau kan keadaan ini..aku sgt berharap agar suamiku dpt memaafkan segala kesalahan ku....

Kpd suamiku..ayg sgt sygkan abg.....



Diari suami;

Cissssssssss. CHELSEA KALAH LG!!!!

Thursday, February 17, 2011

siri bercakap dgn diri sendiri 2



Salam....

aku nk ckp psl pe ek....owh ye, psl facebook
aku mls nk cite psl sejarah dan siapa pengasas FB tu
coz aku rasa korang taw semua tu lebih dr sejarah Melaka. kan?heHEHehehE
gurau kasar skit =p

okeh, pe yg aku nk tekankan adalah siapa kita dan bagaimana kita gun FB tu
aku rasa dh berjuta rkyt Malaya ada FB

cuma lately, aku byk bc pasal bahana FB ni
yg kebangkitan rakyat kt Tunisia dan Mesir pn akibat FB dan Twitter
penyampaian maklumat berlaku tanpa sempadan
org leh akses kpd maklumat bila2 masa je
sbb tu pd permulaan kebangkitan rakyat Mesir
kerajaan Mesir stop khidmat internet sekejap

ni cuma pendapat aku je la
FB@ Twitter@pape yg berkaitan xsalah
xsalah nk guna
xsalah nk daftar
xsalah nk join
tp yg salah bila ia disalahgunakan
(berapa byk perkataan 'salah' daaaa)

kita yg guna ni kena pndai2 la
aku tgk ok je org berdakwah kt FB
malah itu lebih baik (dakwah islam la)
cuma kita kena ada ilmu utk mengetahui sesuatu perkara
dan sumber ilmu tu luas
so semua bergantung pada kita...kan?

ada org guna FB tuk berniaga
tuk luah perasaan
tuk cari kenalan lama
tuk knl kwn2 baru
dan mcm2 lg la
cuma kita yg dikurniakan otak dan akal
kena pandai menilai mana yg baik
dan mana yg buruk

sng kata mcm ni la
korang diberi 1 kertas kosong
then terpulang pada korang nk lukis
atau nk tulis pape
tp korang kena bertanggungjawab
dan mengaku bahawa
itu hasil yg korang buat.

berani buat
berani tanggung
la kan?

p/s: jom join aku tgk Barcalona vs Arsenal jp lg. heeeeeeeeeee

Wednesday, February 16, 2011

siri bercakap dgn diri sendiri

pukul tiga tujuh minit petang....

sebenarnya aku bosan gak..bosan dalam keadaan byk keje...heHEHehehE
aku bukan menghabiskan masa bernilai aku ni dgn duk lepak je
aku duk tulis thesis maa....hohohohohoho
yup, lab aku xmasuk lg, tp aku dh stat tulis thesis aku ni
by the end 0f april, aku kena setel semua sekali....mmg haru la. hehehehe
tp that's my choices =)

haisshhhhh....lambt btl la nk hbs blaja ni...
umur aku dh 25...(ikut bulan, bkn ikut tahun.he3)..
nk cari keje lg....nk khwn lg (ye, itu target aku dlm 2 thn lg.he3)

tp rezeki masing-masing kn =)
berusaha mencari rezeki yg halal. oh yeah!!!! =)

all the best tuk mmbr2 aku yg dh keje best2, dh kahwin n dah ada anak
boleh la aku jd bapak sedara angkat anak korang ye (",)

okeh, aku nk sambung keje yg teerbengkalai selama beberapa minit ni. hehehehe

pukul tiga tujuh belas minit

p/s: 10 minit amik masa nk tulis entry ni. hehehehe

Tuesday, February 15, 2011

awsome!

Salam semua!

Okeh, utk entry kali ni, aku letak gnbr2 seni yg sgt awsome. Nape aku kata mcm tu? Okeh, gmbr2 seni kt bwh ni awsome sbb tiny sculptures ni dibuat drpd single toothpick! Mantap dia pye seni. Tp aku xsure siapa yg buat. Korang lyn je la. hEHEhehehEHe =)




Brooklyn bridge




empire state building




white house




meydan grandstand



golden gate bridge




burj khalifa




eiffel tower



kredit to izismile.com

Monday, February 14, 2011

Salam Maulidur Rasul


Assalamualaikum....

Alhamdulillah..sok Maulud Nabi. Dlm bahasa arab, Maulidur Rasul bermaksud kelahiran Rasul yang jatuh pada ke-12 bulan Rabiul Awal sempena kelahiran Nabi yang jatuh pada pada Isnin ( Dari hadith riwayat Muslim, 8/25 ) 12 Rabiul awal Tahun Gajah bersamaan dengan 23 April 571.

Kalau sebut je maulud nabi, terlintas majlis @ sambutan yang diadakan mcm berarak, selawat dsb. Bagi aku, semua tu xsalah, tp kita kena ingat (pn mengingatkan diri sendiri) bahawa apa yg penting adalah roh Maulidur Rasul tu sendiri. Jgn pd hari Maulidur Rasul je baru selawat, baru nk ingt kt Nabi Muhammad SAW. Janganlah kita jd mcm tu.

'umatku..umatku...umatku...'
itulah perkataan yg terbit dr Rasulullah tatkala nyawa Baginda hendak dipisahkan daripada badannya.....Baginda sgt risaukan keadaan semua umat Baginda....sbb tulah, aku, kau, dia, kamu, dan mereka, patuhlah pada segala ajaran dan suruhan Baginda...

Firman Allah Taala bermaksud: Demi sesungguhnya, adalah bagi kamu pada diri Rasulullah itu contoh ikutan yang baik iaitu bagi orang yang sentiasa mengharapkan (keredhaan) Allah dan (balasan baik) hari akhirat serta ia pula menyebut dan mengingat Allah banyak-banyak (dalam masa susah dan senang). (Surah al-Ahzab: ayat 21).

SELAMAT MENYAMBUT MAULIDUR RASUL

ceritera

A: kenapa pakcik buat mak saya mcm tu sekali?

B: ah!suka hati aku la. Mak ko tu yang nk bolot semua harta datuk kau tu!

A: tp pakcik kan bapak saudara sy. Datuk dh bg hak masing2.

B: aku xkira!aku kalau benci kt sape2, aku akan benci keturunan dia sekali!


si A tu anak yg teraniaya, yg B plak pak sdara yg jahat x ingt mati



aku pn pkr la...kiranya pak sdara dia tu benci diri sendiri la ye???he3
atas tu dialog sebuah cite yg aku tgk kt tv hari tu
lupa dah tajuk.

its typical malay movie
ko benci aku, aku benci ko
yg jd mangsa org len
tu blom masuk cite org kaya-raya
citer koperat katakan
rebut harta
cinta x terbalas
mcm2 lg la
mungkin tu yg menarik minat utk org tgk
sepanjang cerita selama 90 minit, pengajaran hanya 5 minit

tak semua rancangan kt tv tu xelok
tp yg elok boleh kira ngan jari
so pilihan masing2 la kan?

p/s: kabel bawah tanah TM ada problem.tu internet lembab tu.dia kata smpai hari khamis keadaan lembab ni akan berlaku..adusssss

Sunday, February 13, 2011

layan..


Dgn rajinya ptg td
aku telah 'menyolek' dan 'mewarnai' blog ni
nmpk cun la skit
at least aku rajin la nk update
hehehehe...

Gmbr kt sebelah ni aku saja je letak. Try n error dlm mengedit
gambo.he3

Saturday, February 12, 2011

18 hari selama 3 minit

video

Video kt atas ni aku amik dr al-jazeera. Kredit tuk diaorng. Video ni menceritakan perjuangan rakyat Mesir dalam menuntut Presiden diaorg, iaitu Hosni Mubarak utk letak jawatan. Aku rasa korang semua tau pasal hal ni kan?

Mubarak ni dh memerintah Mesir selama 30 thn. Ye, 30 thn, bkn 30 hari atau 3 thn.
Selama itulah rakyat Mesir menderita dan semenjak itulah mereka memberontak untuk mahukan perubahan dalam pemerintahan Mesir.

Tak silap aku, dia terselamat dalam 3@4 percubaan bunuh....n Allah panjangkan umur dia untuk dia tumbang kepada rakyat Mesir sendiri.........

Dan dengan era baru Mesir, aku harap jiran mereka iaitu Palestin akan dapat pembelaan sewajarnya.....emeen...

Allah itu MAHA ADIL

p/s: sejarah tercipta di Medan Tahrir...