Pages

Tuesday, May 11, 2010

jasa bonda

Don' t ask knapa aku buat entry ni. Lagu ni sgt2 bermakna bagi aku. 1st time aku dgr adalah pd tahun 2003 (kalau tak silap la). Sebenarnya lagu ni dh lama dh....from kump Warisan. Actually, aku pn tak tahu kewujudan kump ni, but afta dgr lagu ni, this is the best song ever (for me la). Apapn, lyn..opsss, lupa nk ckp, aku ada letak lirik lgu ni kt bwh. Juz hayati bait-bait lirik tu ye. =)




Kau dibuai mimpi dia jaga
Kau bersenang dia bekerja
Untuk mu tiada terbatas
Memberi tak minta dibalas
Ingin dibinanya untuk mu
Kehidupan yang sempurna
Punya kekuatan jiwa
Punyai maruah

Leterannya dari rasa luhur
Menegur sebelum terlanjur
Itulah yang diwarisi
Pesan ibu terpahat di hati
Beringat-ingatlah berpesan pesan
Untuk kebaikan
Marah bukan kebencian
Tapi tanda sayang

Engkau semakin dewasa
Berjiwa merdeka
Sedang dia semakin tua
Membilang usia
Di saat kau berjaya
Dia tiada berdaya
Semoga kau tak lupa
Jasa bonda

No comments:

Post a Comment